Bilingvní výuka
Bilingvní výuka se zaměřuje především na rozvoj receptivních a kognitivních dovedností, přičemž klíčovým přínosem tohoto způsobu výuky je dle výzkumů spontánní komunikace a přemýšlení v cizím jazyce.
Na 21. ZŠ jsme zvolili takovou variantu systému vyučování bilingvní výuky, kdy žák jen minimálně komunikuje ve svém rodném jazyce a kdy zároveň mluví a reaguje na vyučujícího a ostatní spolužáky v cizím jazyce. Tento systém výuky je zároveň velmi motivující a efektivní, minimalizuje stres, a děti nepovažují komunikaci jako způsob učení, ale přijímají ho naprosto samozřejmě. Naší vizí při výuce předmětů v angličtině je, aby způsob komunikace nečinil žákům obtíže, aby prakticky stimuloval rozvoj řečových a poslechových dovedností a aby byl zábavný, ale současně intenzivní.
Naše škola vyučuje bilingvně od roku 2020, kdy odstartovala výuku výtvarné výchovy v anglickém jazyce ve dvou prvních třídách. Výuka se postupně rozšiřuje do všech ročníků. Vyučování je zajištěno pedagogickými pracovníky s odbornou kvalifikací, která je pro bilingvní výuku vymezena Společným evropským referenčním rámcem.
https://www.cambridgeenglish.org/cz/exams-and-tests/cefr/
Od roku 2025 plánujeme na naší škole s bilingvní výukou pokračovat i na II. stupni.