Telefon: +420 378 028 441
E-mail:sekretariat@zs21.plzen-edu.cz
Adresa školy:
Slovanská alej 13 326 00 Plzeň
IČ: 66362521
Číslo účtu školy: 4833890237/0100
BALZAC:
Sociální trojúhelník tvoří umění, věda a peníze.
Školní poradenské pracoviště / Obecné informace
Plzeň není nedostatkem školním psychologů žádnou výjimkou, valná většina místních základních škol svého psychologa nemá. Naše škola je v tomto směru pokroková, svého školního psychologa má již jedenáctým rokem. Své služby poskytuje žákům, rodičům i pedagogům, obracet se na něj mohou s nějrůznějšími školními i mimoškolními problémy. Jeho služby každoročně využívá stále více žáků i rodičů. Jeho velký přínos vidíme i ve snížení problémů v chování, snížení známek agresivity, šikany apod.
Od loňského školního jsou žákům, rodičům a pedagogům k dispozici ještě školní speciální pedagog a školní logoped v rámci nově vytvořeného Školního poradenského pracoviště (viz. výše).
www.novinky.cz, Marek Přibil (Právo), 16. 09. 2011:
Úzkostí, hyperaktivitou či poruchami pozornosti, které vyžadují odbornou pomoc, trpí podle většiny výzkumů z posledních let sedm až deset procent dětské populace. To je mnohem víc než dřív, kdy se o některých poruchách příliš nemluvilo. A z propočtů vychází, že stovku takových školáků má pod drobnohledem v průměru jediný psycholog.
Ministerstvo školství uvádí, že jen v základních školách je 33 tisíc dětí s vývojovými poruchami učení. Mají nesmírné problémy se čtením, psaním. Jsou nezvladatelné, zlobí.
Počet psychologů působících na českých školách sice dlouhodobě stoupá, ale podle odborníků je jich stále zoufale málo – jeden psycholog připadá zhruba na 25 škol.
Tam, kde psychologa mají, je přitom i méně projevů šikany a agresivity, potvrzují i učitelé.
Z údajů Ústavu pro informace ve vzdělávání vyplývá, že v září 2005 bylo ve školách 175 psychologů, od té doby se jejich počet téměř zdvojnásobil na 331 psychologů v září 2010. Počet škol klesl z 8681 v roce 2005 na loňských 8474.
Pomohly eurofondy, co dál, se teď neví
Zvýšit počet psychologů se snažil v uplynulých dvou letech projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť. Projekt, za kterým stál Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, získal z evropských fondů 139 miliónů korun. Teď skončil.
"Nedovedeme si představit, že by nepokračoval," řekl ČTK Jaroslav Hejný, ředitel ZŠ v Brankovicích na jižní Moravě. Škola má díky projektu sice ne psychologa, ale alespoň speciálního pedagoga na plný úvazek. Sama by ho ale ze svého rozpočtu nemohla zaplatit.
"Je členem pedagogického sboru, ale zároveň je člověkem zvenku. Rodiče i žáci mu tak svěří věci, které by učitelům neřekli," uvedl Hejný.
Podle něj pomáhá speciální pedagog i některým školkám v okolí, zejména posoudí, zda děti zvládnou nástup do školy.
Den otevřených dveří
Zobrazit důležitá sdělení
Z pohádky do pohádky za Slabikářem
Od září se naši prvňáčci ve škole učili, zpívali, tancovali a hráli si s písmenky v Živé abecedě. 16. 11. 2022 předvedli svým rodičům, že už poznají samohlásky. Vědí, ve kterém měsíci se narodili a dokáží tancovat jako princové a princezny i loupežníci. Umí si zaskákat s polštářky i v kšiltovce.
Zobrazit celý článek
<< Únor 2023 >>
© 2007 - 2023 - 21. ZŠ Plzeň, design FoXprofi.com
Mapa stránek